Lehdistötiedote 27.4.2021

Amisrekryn ja Omapajan kevytyrittäjyyskampanja nuorille

ammatillisille opiskelijoille mahdollisuus vahvistaa ammatillista osaamistaan kevytyrittäjänä ja samalla hankkia lisätuloja

27.4.2021 – Amisrekryn ja Omapajan kevytyrittäjyyskampanja on suunnattu ammatillisille toisen asteen opiskelijoille. ”Haluamme tarjota nuorille mahdollisuuden vahvistaa ammatillista osaamistaan toimimalla kevytyrittäjänä ja samalla mahdollisuuden hankkia lisätuloja.” kertovat Amisrekryn toimitusjohtaja Sanna Järvinen ja Omapajan toimitusjohtaja Marko Tyyskä.

Opiskelijoiden kesätyöt ovat jo toisena kesänä peräkkäin vaarassa peruuntua koronapandemian takia. Jotta opiskelijat voisivat kesällä kuitenkin saada rahaa, ovat Amisrekry ja Omapaja kehittäneet ammatillisille toisen asteen opiskelijoille suunnatun kevytyrittäjyyskampanjan. Tarkoituksena on auttaa nuoria työllistämään itsensä kevytyrittäjänä ja samalla vahvistaa nuorten ammatillista osaamista sekä tarjota heille mahdollisuus saada tuloja.

”Omapaja -kevytyrittäjyys on helppo ja turvallinen tapa lähteä myymään omaa osaamistaan ja palveluaan. Se sopii niin lisätulojen hankkimiseen kuin kokoaikaiseen itsensä työllistämiseen. Yhä useampi nuori työllistää itsensä kesäyrittäjänä.” sanoo Omapaja Oy:n toimitusjohtaja Marko Tyyskä.

”Viime keväänä Amisrekry teki hyväntekeväisyytenä Maatilalle.fi-sivuston, joka auttoi nuoria, opiskelijoita, lomautettuja, työttömiä ja muita maatilalla työskentelemään kiinnostuneita työllistymään maatiloille ja puutarhoihin. Samalla maatilat ja puutarhat löysivät korvaavaa työvoimaa saapumatta jääneiden ulkomaalaisten sesonkityöntekijöiden tilalle. Teimme jo silloin yhteistyötä Omapajan kanssa. Tänä vuonna halusimme taas olla auttamassa nuoria saamaan kesätienestejä koronapandemiasta huolimatta ja suunnittelimme yhdessä Omapajan kanssa opiskelijoille suunnatun kevytyrittäjyyskampanjan.” kertoo Amisrekryn toimitusjohtaja Sanna Järvinen.

Marraskuussa Rekrygaalassa Vuoden rekrytointialan kehittäjäksi valittu Amisrekryn toimitusjohtaja Sanna Järvinen on myös ammatillinen opettaja. ”Olen jälleen tänä keväänä saanut seurata huolestuneena opiskelijoiden kesätöiden peruuntumisia koronan takia. Ammatillisilla toisen asteen opiskelijoilla on paljon osaamista ja he voisivat hyvin työllistää itsensä kevytyrittäjinä.” sanoo Sanna. ”On loistavaa, että olemme löytäneet Omapajan yhteistyökumppaniksemme. Meillä molemmilla on samanlainen arvomaailma ja haluamme olla auttamassa nuoria.” kuvailee Amisrekryn toimitusjohtaja Sanna Järvinen.